Co robić, żeby efektywnie schudnąć?

0
232
Co robić, żeby efektywnie schudnąć

Idzie wiosna, za nią za chwilę pojawi się lato. Pory roku, gdy odkrywamy odrobinę więcej ciała i okres, gdy jesteśmy bardziej obserwowali przez innych. Chcemy więc dobrze wyglądać i równie dobrze się czuć. To też idealny moment na rozpoczęcie diety odchudzającej i wsparcie zdrowych nawyków żywieniowych. Robi się ciepło, możemy korzystać z pięknego słońca, słuchać śpiewu ptaków na dworze, a ponadto w sklepach pojawiają się nasze polskie owoce i warzywa. Te pierwsze, naturalne, bez przyspieszaczy i zbędnych nawozów. Dieta rozpoczęta w tym okresie stanie się łatwiejsza w utrzymaniu i przyjemniejsza. Jak wspomóc odchudzanie korzystając z nadchodzącej energicznej i zielonej pory roku?

Zimą mniej się ruszamy, warto więc wprowadzić do naszego grafiku odrobinę aktywności. Mogą to być kilkunastominutowe spacery z psem albo jogging. W zależności od tego, co lubimy robić na świeżym powietrzu, wprowadźmy to. Wynajmijmy rower miejski albo wyciągnijmy ten stary, zakurzony z piwnicy. Kupmy sobie hulajnogę albo rolki. Idźmy na basen albo porzucajmy frisbee. Odrobina aktywności prowadzona regularnie, na pewno nie zaszkodzi naszej diecie, a jedynie pomoże w spalaniu zbędnych kilogramów.

Wiosna i wczesne lato to również idealny czas na zmianę monotonnej diety na coś żywszego i lekkiego. Świeże warzywa i owoce, w małych porcjach, spożywane codziennie, dostarczą nam odpowiednich składników odżywczych, zaspokoją mały głód i nie obciążą żołądka. Możesz jeść je na surowo, niektóre warzywa poddać delikatnemu gotowaniu na parze albo zrobić z nich pasty czy smoothie. Wtedy za jednym razem będziesz w stanie zjeść większą porcję niż gdybyś miał je zjeść w normalnej wersji. Przygotowuj własne soki świeżo wyciskane, bez dodatku białego cukru. Jedz również porządne pełnowartościowe śniadania, ale ogranicz w nich ilość węglowodanów. Już dawno odchodzi się w dietetyce od ilości spożywanych w ciągu dnia kalorii na korzyść dostarczanych organizmowi składników odżywczych.

Nie rób jednak drastycznych zmian w swoim życiu. Odchudzanie to proces wieloetapowy i polega na zmianie swoich nawyków żywieniowych i ogólnie życiowych, a nie na przejściu na kilku miesięczną dietę i powrót do starego siebie. Nie kieruj się działaniami innych, tylko dokładnie obserwuj swój organizm. Dobrze jest również postawić sobie jakiś cel, do którego w trakcie diety będziemy dążyć. Może to być np. zmieszczenie się w spodnie o rozmiar mniejszy niż te, które aktualnie nosimy. Dobrze jest wtedy sobie taki ciuch kupić i obserwować to, jak moglibyśmy w nich wyglądać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here